Update: in verband met de maatregelen die door de overheid zijn genomen in de aanpak van het coronavirus is deze bijeenkomst helaas afgelast. Op een later moment zal worden gekeken of hier een nieuwe datum voor wordt gepland.

Erfgoededucatie wordt vaak met onderwijs over geschiedenis geassocieerd. Gekoppeld aan didactiek van geschiedenisonderwijs kan het bijdragen aan de ontwikkeling van historisch besef. Educatie met en over erfgoed kan echter ook andere doelen dienen.

Tijdens de studiemiddag Erfgoededucatie op 17 april onderzoeken we de raakvlakken van erfgoedonderwijs met de kunst- en cultuurvakken. Hoe benader je erfgoed vanuit een kunst-educatief perspectief? Welke rol kan erfgoed spelen in de ontwikkeling van kunsttheoretische reflectie? En hoe kun je vanuit een erfgoedperspectief een creatief proces stimuleren? De studiemiddag is bedoeld voor docenten, professionals uit het erfgoedveld, vakdidactici en wetenschappelijk onderzoekers.

Sprekers: Jacquelien Vroemen (Meelicht educatieve projecten), Marian Duff (onafhankelijk conservator), Marleen Hartjes (Van Abbemuseum), Gwenny van Hasselt (docent / onderwijsontwikkelaar).

De studiemiddag vindt op 17 april plaats vanaf 13:00 in het Van Abbemuseum in Eindhoven.  

Deelname is gratis, inschrijven kan hier.

Foto: Paco Núñez

Categorieën: Nieuws